lauantai 25. tammikuuta 2014

Minä ja TVT

Heti tähän blogin pidon alkuun sopii ehdottomasti pieni animaatiopätkä minun ja TVT:n suhteesta. Tämä on tehty Powtoon-ohjelmalla, joka löytyy Google Driven liitännäissovelluksista. Voin suositella. Kaikin puolin helppokäyttöinen ohjelma yksinkertasten animaatioiden luontiin. Onnistuu ihan pöytäkoneella.



Oppilaiden kanssa en ole vielä testannut, mutta testaan kyllä ja raportoin tänne hetimmiten. Ainoa ongelma voi tulla, että oppilailla on vain yksi luokan yhteinen google-tunnus, mutta toivotaan, että onnistuu sillä!

- Piituski -

4 kommenttia:

  1. Tätä häätyy seurata!

    VastaaPoista
  2. Vautsi, kiva animaatio! Tuota ohjelmaa pitää itekki testata. Saako siihen liitettyä selostusta, pienet kun ei vielä lue eikä kirjoita niin hyvin?
    Onko siinä joku kuvapankki, josta kuvat? Entä musiikit?

    Oma viime viikon tvt-hoksaus oli Google Docs, jolla tehtiin Vihreän lipun asennekysely. Oppilaat tekee monivalinnat linkin kautta ja vastaukset tulee suoraan mun google-tilille.

    Toinen hyvä vinkki oli urly.fi. Jos esim. lapsille täytyy joku nettisivu ohjeistaa, niin tuolla voi lyhentää osoitteen, niin että pääsevät suoraan oikealle sivulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saa liitettyä selostuksen, voit itse nauhoittaa äänet, jos haluat. En ole sitä vielä testannut kylläkään, mutta huomasin, että sekin vaihtoehto oli. Kuvapankki löytyy, jossa on nuita liikkuvia myös. Lisäksi voi lisätä omia kuvia. Musiikkeja löytyy muutama raita, mutta myös omaa musiikkia voi lisätä (jos tekee esim. GarageBandilla).

      Googlen Docsilla tehdystä lomakkeesta on tulossa postausta tännekin lähiaikoina.

      Ja kiitos tuosta urly.fi -osotteesta. Mulla saman asian on ajanu bit.ly.

      Poista
  3. Olipa hauska! :)

    Mie olen vuosikertaa väinö, ko mie olen graduni kirjottannu lerpule paljon ennen korppuja....

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!